Ga naar hoofdinhoud

DaF im Unternehmen A1/A2 Kursbuch mit Intertaal augmented

DaF im Unternehmen A1/A2 Kursbuch mit Audios und Filmen online

Beschrijving

DaF im Unternehmen A1/A2 Kursbuch is het tekstboek bij DaF im Unternehmen, een eentalige methode zakelijk Duits om te leren communiceren in het bedrijfsleven. Praktijkgericht en dynamisch, met transparante leerdoelen.

DaF im Unternehmen A1/A2 Kursbuch

DaF im Unternehmen A1/A2 Kursbuch bestaat uit twintig lessen. In de inhoudsopgave staan de onderdelen vermeld waaruit elke les is samengesteld: opbouw, thema, taalhandelingen, woordenschat en grammatica en uitspraak. De lessen zijn helder gestructureerd met een ruim aanbod aan oefeningen en culturele informatie. Verder zijn er opdrachten ter voorbereiding op o.a. de BULATS-examens. Elke les heeft een centraal thema, zoals de introductie van een nieuwe medewerker, de bedrijfsstructuur, een fabrieksbezoek, een zakenreis, vergaderingen, de computerwerkplek, ziekteverzuim, communicatie via de telefoon, orderverwerking en conflicten op de werkvloer.

Een les is verdeeld in vijf kleinere leseenheden (A-E), elk bestaande uit een dubbele pagina. De eerste vier leseenheden (A-D) bevatten elk een afzonderlijk thematisch deel, en D sluit af met uitspraakoefeningen. Leseenheid E biedt op de linkerpagina kleine scenario’s voor de toepassing van het geleerde in realistische rollenspelen. Op de rechterpagina bevindt zich een eentalige thematische woordenlijst met daarin de relevante woordenschat uit de les.Aan het einde van elk Kursbuch staan Datenblätter voor telkens twee personen (Partner A en B). De Datenblätter bieden een extra mogelijkheid om de communicatieve competenties spelenderwijs te oefenen. Daarna volgt een uitvoerig en duidelijk grammaticaoverzicht. Ten slotte is er een alfabetische woordenlijst per les: Duits – Nederlands – Engels – Frans. Deze woordenlijst is gebaseerd op de eentalige lijst waarmee elke les in het Kursbuch wordt afgesloten.

DaF im Unternehmen is zeer actueel qua woordenschat en onderwerpen. De leergang biedt een authentieke weergave van de hedendaagse zakelijke communicatie in het Duitse taalgebied. De actualiteit en levensechtheid worden onderstreept door de presentatie van zes bestaande, toonaangevende Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse bedrijven, zoals Liebherr en KS Gruppe. Verdeeld over elk Kursbuch presenteren ze zichzelf op een dubbele pagina en in een filmpje. Hierbij horen oefeningen en opdrachten.  

Over deze serie

Doelgroep: Jongeren vanaf 16 jaar en volwassenen.

Zakelijke e-mails in het Duits, een presentatie voor nieuwe klanten of veiligheidsinstructies begrijpen? Dit en veel meer leren de cursisten met DaF im Unternehmen. De methode biedt de nodige kennis en Vaardigheden om moeiteloos je weg te vinden in het Duitstalige bedrijfsleven.DaF im Unternehmen is de nieuwe, eentalige methode zakelijk Duits voor beginners en beginners met enige voorkennis, bedoeld voor iedereen die in een professionele omgeving in het Duits wil kunnen functioneren. De methode is speciaal ontwikkeld om adequaat te leren communiceren in de Duitse taal. DaF im Unternehmen bestaat uit vier delen: A1, A2, B1 en B2. 

DaF im Unternehmen is een praktijkgerichte en dynamische methode Duits met transparante leerdoelen. Deze methode bevat talrijke rollenspelen, een contextuele benadering van de grammatica en bedrijfsprofielen van bestaande bedrijven. DaF im Unternehmen richt zich op de beroepspraktijk en het verwerven, vergroten en verstevigen van belangrijke communicatieve competenties. Aan de hand van praktische oefeningen leert de cursist een grote hoeveelheid vaste uitdrukkingen en verwerft hij een uitgebreide woordenschat. Tevens is er veel aandacht voor relevante grammaticale onderwerpen en een correcte uitspraak van het Duits. Hoofddoel van de methode is het leren communiceren in het bedrijfsleven, maar er is ook ruimschoots aandacht voor de communicatie in alledaagse situaties.DaF im Unternehmen is zeer actueel qua woordenschat en behandelde onderwerpen. De methode biedt een authentieke weergave van de hedendaagse zakelijke communicatie in het Duitse taalgebied. De actualiteit wordt onderstreept door zes Firmenporträts. Verdeeld over het Kursbuch worden zes toonaangevende Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse bedrijven op een dubbele pagina en in een filmpje voorgesteld. Hierbij horen oefeningen en opdrachten.

Bij de methode hoort een uitgebreid aanbod aan geluids- en videomateriaal.

Kopen bij


€ 44,95

Indien op voorraad binnen 48 uur verzonden


Specificaties

ISBN/EAN9789462931787
TypeHulpmiddel

Publicatie

AuteurGrosser e.a.
UitgeverUitgeverij Intertaal