Ga naar hoofdinhoud

Collection F: Paroles et musique : le francais par la chanson

Beschrijving

Algemene organisatie van het boek:

Inleiding
Hoofdstuk 1: Het Franse lied: een beknopt historisch, sociaal-economisch en artistiek overzicht
Hoofdstuk 2: Het Franse lied als genre
Hoofdstuk 3: Het Franse lied: één genre, drie leermiddelen
Hoofdstuk 4: Het gebruik van liedjes in de klas: de essentiële vragen die gesteld moeten worden
Hoofdstuk 5: Voorbeelden van het gebruik van liedjes in de klas
Conclusie
Index van gerichte nummers

Doelstellingen en pedagogische aanpak:

Liederen zitten in ieders geheugen en lenen zich voor de meest uiteenlopende interpretaties. Zij zijn ongetwijfeld de meest verbreide en toegankelijke vorm van artistieke expressie, die mensen samenbrengt rond uitvoerders die vaak het meest betrouwbare referentiepunt zijn. Leerlingen en leraren Frans hebben zich niet vergist door in deze uitdrukkingswijze een andere manier te vinden om zich in het Frans te verdiepen en zo een andere culturele gevoeligheid te benaderen. Het doel van dit boek is de bijzonderheden te onderzoeken van een genre dat complexer is dan men zou denken, op basis van rigoureuze analytische instrumenten, en in dit perspectief talrijke wegen voor te stellen voor pedagogisch gebruik.

Kopen bij


€ 30,40

Indien op voorraad binnen 48 uur verzonden


Specificaties

ISBN/EAN9782014016161
TypeBoek